bij bert geweest, nu darchan - Reisverslag uit Erdenet, Mongolië van Marie en Martijn - WaarBenJij.nu bij bert geweest, nu darchan - Reisverslag uit Erdenet, Mongolië van Marie en Martijn - WaarBenJij.nu

bij bert geweest, nu darchan

Door: martijn

Blijf op de hoogte en volg Marie en Martijn

09 Juli 2013 | Mongolië, Erdenet

Hoi, we zijn inmiddels in darkhan. We zijn goed uitgerust want we zijn 3 dagen in een gerkamp geweest van de Nederlander Bert. Dat was grappig, want de weg er naartoe was door een stevig beekje. In het filmpje kun je (als je goed kijkt) zien hoe Martijn zich vast rijd in de beek. Gelukkig waren er heel wat Mongolen aan het badderen, en die wilden wel even help'n druk'n... Voor dat soort hulp hadden we stroopwafels meegenomen, dus zijn we die ook eindelijk kwijt. In het gerkamp was het heerlijk vertoeven. Oja, na de rivier ging het zoontje van Bert mee in het zijspan en Marie mocht mee op de ossekar. Zie ander filmpie. Ze hadden er ook edelweis dus die hebben we voor Rainer op de foto gezet en niet geplukt... Wel een paar vertrapt waarschijnlijk want het was net onkruid. Ook nog een uur op een paard moeten zitten... Zie weer ander filmpje :-) Ook nog ontwikkelingshulp verleend. Fietsband van zoontje geplakt, paracetamol voor ziek dochtertje, naaisetje voor zoontjes gescheurde broek, platgereden schaal weer in fatsoen geklopt en vuurtjes in de kachel van domme toeristen aangemaakt die alleen maar gewend waren om aan een thermostaatknop te draaien. Martijn heeft zich na het paardrijden ook wel vermaakt dus... Nu naar het westen aan het rijden om Nadaam (soort van koninginnedag maar dan met worstelen, boogschieten en paardrijden) te kijken en er is ook een mooi meer. Tot de volgende keer!

• 09 Juli 2013 - 18:25

Maria En Sebastiaan:

Super!
    Leuk dat jullie bij Bert geweest zijn. Zo herkenbaar. En wat heeft hij zijn Tenten uitgebreid. Toen wij er waren stonden er maar 4 tenten.
    Maar das 5 jr geleden.
    Veel plezier bij het festival, dat hadden wij toen net gemist.

Hoop jullie gauw te ontmoeten als jullie we terug zijn, ben benieuwd naar al jullie verhalen!

Xxx Bas en maria

• 09 Juli 2013 - 21:40

Lisanne:

Hoi Marie en Martijn,

Wat ontzettende grappige filmpjes, vooral die van op het paard. (Marie helemaal in haar element).
    Wat een super mooie omgeving daar, heel anders dan de foto's enz die jullie ons hebben gestuurd vanuit Rusland.
    Met de geitjes hier gaat alles goed, ondanks de warmte!

heel veel plezier verder en lekker veel foto's blijven maken, dan kunnen we als jullie terug zijn genieten van jullie vakantie verhalen.

Groetjes,
    Lisanne

• 09 Juli 2013 - 22:30

Ellen:

Ziet er goed uit!! Vooral het commentaar van Martijn bij de filmpjes is briljant!!! Heel veel plezier nog!

Groetjes Ellen.

• 10 Juli 2013 - 11:08

Harry:

Hallo Martijjn & Marie,
    ik heb net jullie hele verslag met foto's en videos eens door zitten kijken. Kwam nooit verder dan de stukjes in de email...maar heb nu vakantie...dus tijd zat...maar zeker de moeite waard!
    Het lijkt me een prachtige reis. Ik moet toch eens met mijn vrouw gaan praten.
    Zie weer heelhuis thuis te komen. Bon voyage!

Groeten, Harry

PS de bandenservice in Rusland ook al bij een lokaal boertje!!

• 11 Juli 2013 - 23:03

Van Ge En Rainer:

Hallo Bezems,

Leuk dat jullie zo´n reis doen.
    En...? Hoe was dat ook al weer met de grensproblemen tussen de Innere- en de Äußere-Mongolei?
    Wij wensen jullie alvast een behouden thuiskomst.

Groetjes,

• 14 Juli 2013 - 20:43

Wendy Keller:

Hoi M&M,

Super leuk om te lezen!
    Hopelijk nog vele verhalen!

Liefs, jullie nichtje, Wendy Keller.